Telenet.be

Relations

Persbericht - Telenet koopt BelCompany België

June 25, 2009 at 8:00 PM EDT

Macintosh Retail Group NV heeft een akkoord bereikt met Telenet over de verkoop van de winkels en verkooppunten van BelCompany in België, evenals het hoofdkantoor in Mechelen. De overdracht zal effect hebben met ingang van 30 juni 2009. De medewerkers in de betreffende winkels en op het hoofdkantoor zullen met behoud van hun arbeidsvoorwaarden naar Telenet overgaan.

BelCompany is met haar eigen winkels de tweede grootste onafhankelijke aanbieder van mobiele telecom- en aanverwante producten in België. Het assortiment bevat de nieuwste producten en de grootste keuze uit alle merken mobiele telefoons, abonnementen, accessoires en prepaid producten. Internetproducten maken het pakket compleet. De winkels van BelCompany bevinden zich op de beste locaties in alle (middel)grote steden en staan dus dicht bij de klant. De 15 Discovery Stores die BelCompany uitbaat maken geen onderdeel uit van de transactie.

Duco Sickinghe, CEO van Telenet: "De aankoop van BelCompany België brengt Telenet nog dichter bij onze klanten. BelCompany geeft Telenet een mogelijkheid om enerzijds haar mobiele aanbod breder beschikbaar te maken en anderzijds extra service te verlenen voor haar huidige produkten. Het BelCompany netwerk is zeer goed gepositioneerd en complementair met ons huidig verdelersnetwerk. Deze transactie zal geen materiële impact hebben op het geconsolideerd resultaat van Telenet en tevens verwachten we door verdere synergie een aantal belangrijke voordelen te kunnen realiseren. Het BelCompany management is ongewijzigd en zal met grote dynamiek de ingezette strategie verder uitbouwen, gebaseerd op een multi-brand aanbod."

Frank De Moor, CEO van Macintosh Retail Group: "We hebben geconcludeerd dat er voor BelCompany België binnen Telenet aanzienlijk meer groeimogelijkheden zijn. Daarbij speelt een rol dat het nauwelijks mogelijk is om de Belgische activiteiten te ondersteunen vanuit het goed renderende BelCompany Nederland, dat onderdeel blijft uitmaken van Macintosh Retail Group. Door de verkoop van BelCompany België aan Telenet en de sterke merkbekendheid van Telenet krijgen de shops ongetwijfeld nieuwe impulsen. De verkoop zal, mede door de verkoopprijs van € 6 mln, bovendien een bescheiden positief effect hebben op het netto resultaat (exclusief incidentele posten) van Macintosh Retail Group over geheel 2009."

Als voornaamste adviseurs van Macintosh Retail Group traden op Leonardo & Co en Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP.

Als voornaamste adviseurs van Telenet traden KBC Securities en Laga Advocaten op.